torsdag 23 september 2010

Skrollan

Jag vet inte om jag hunnit berättade det med vi har en alldeles egen hund - en Newfoundland tik från Clebas Kennel.

När hon kom vägde hon ca 12 kg. Nu är hon uppe på över 20 kg, snart 14 veckor gammal. Hon väger mer än barnen...i alla fall var för sig.

Hur söt och go hon än är så längtar jag efter den dagen hon är fullvuxen, klar, väluppfostrad och mindre ivrig i situationer då jag helst inte vill att hon är i vägen. Det är inte bara jag som snubblat över henne. Tur att ingen av oss slagit oss ännu. Dessutom tror hon att vi är bitsaker/leksaker. ALLT är kul! Trosor, blöjor, kläder, barnens mat...allt hon kommer åt!

Men tills dess försöker jag njuta av de bra stunderna. Som när hon leker med barnen, kryper upp i mitt knä och tror att hon är en knähund eller när hon hoppar omkring som en kalv på grönbete i trädgården och brottas med en nervält blomkruka.

Inga kommentarer: