lördag 18 december 2010

Olycksår?

1. Angelina får sin diagnos att hon har diabetes.
2. Saker förstörs / försvinner under flytten till huset.
3. Vattenskada i taket i nya huset
4. Vattenläcka på toaletten tre veckor efter renoveringen.
5. Min bil nya bil får bakspegeln bestulen.
6. Jag tankar etanol i min nya bil som ska bensin - bärgningsbil krävdes.
7. Jag kör i diket - Roffes bärgningsbil igen.
8. Sigges bil blir påkörd.
9. Sigges bil får en spricka rakt genom hela vindrutan.
10. Sigges bil får en skada i underredet. Olja läcker ut och bilen går inte köra, 35 mil hemifrån på väg till Susannes & Kemals bröllop.
11. Skrollan får urinvägsinfektion och vi blir 2500 kr fattigare, trots försäkring.
12. Skrollan haltar och behöver opereras (4500 kr )
13. Min bil blir påkörd på vår uppfart!
14. Angelina kastar ett pappersflygplan genom ett ljus och startar en liten brand på bordet. Den släcktes snabbt med en brandfilt, men mormors fina duk har ett hål.
15. Branden på altanen och en jobbig sanering till det.

Och jag har säkert glömt något viktigt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ingen rolig läsning så här i slutet av året, men ni får vara glada som har varandra. Kan du inte göra en lista med dom goda saker som hänt kunde vara roligt att se hur lång den blir. Pelle