torsdag 8 juli 2010

Semester 2010

Nu går dagarna åt att mest bara vara spontana.

Idag vaknade vi 9.30 åt frukost ute tills vi insåg att det var kallt i skuggan. Vi borde köpa möbler till lilla altanen vid entrén. D-r är det soligt på förmiddagen.

Vi packade ihop oss och åkte till IKEA. Kim och Angelina var inne på Småland och jag mutade Lupita att sitta ganska stilla i vagnen genom muffins och dricka. Vi köpte en del grytor och annat som vi saknade i köket. När Angelina och Kim var uthämtade åkte vi snabbt in på ICA där bla lunch inhandlades. Alla förutom jag själv satt kvar i bilen tack och lov. Ensamtid! Puh! ;-)

Hemma så röjde vi upp morgonstöket effektivt. Svante & co kom på besök. Korv, jordgubbar och glass, bad i vår lilla pool, rutchkana, hoppmatta. Allt efter varandra och dagen kändes underbar i solskenet.

När "Svantes" åkt kom nästa gäng. Nedjem & co samt Nahida och hennes dotter. Vi badade mer, grillade, fikade, lekte, tittade på fotboll etc.

Barnen la sig kl 23.00 Mitt i natten på semestern. De somnade snabbt.

Nu ska jag bara..... och bara... Sedan ska jag lägga mig och en helt vanlig semesterdag slutar.

Inga kommentarer: