torsdag 10 september 2009

Kräksjukan är här

Som en blixt från klar himmel...

Jag och barnen var helt klara att lämna vårt slott. Det var bara skorna som saknades. Helt plötsligt sprutar Angelina kräk och nappen flyger ut. Hon kräks flera gånger innan vi hunnit till toalettstolen. Sedan vill hon ha vatten och kräks igen.

Jag torkar och försöker samtidigt hålla koll på en Lupita som är på upptäcktsfärd. Jag önskar hon kunde gå till dagis och Angelina fick vara ensam hemma. Men hur lätt är det att ta en sjuk med sig på tur och returresan till dagis?

Jag hinner inte mer än torka upp första vändan, samtidigt som jag ringer jobbet och dagis, innan nästa kräkomgång kommer.

Jag fasar för den här dagen! Och jag hoppas innerligt att inte vi andra blir smittade.

3 kommentarer:

Karolina sa...

GAAaAhhh...

Usch vad jobbigt!

Tove Kungsholmen sa...

Behöver ju inte vara kräksjukan, kanske har hon bara fått i sig nåt skumt. Fast det kom på morgonen iofs... Hoppas ni andra slipper oavsett!

Linda sa...

Karolina: Jag håller med! Inte ska kräksjukan behöva sätta klorna i oss.

Tove: Hon åt välling på morgonen. Kanske oren flaska? Hon kräktes tre gånger och var dålig i magen.... Men nu verkar hon må mycket bättre.